جدول امتیازات رشته های جشنواره ی علمی هنری
اعلام جدول امتیازات رشته های جشنواره ی علمی هنری توسط دبیرخانه ی دائمی جشنواره های فرهنگی دانشگاه فرهنگیان
جدول امتیازات رشته مقاله پژوهشی
|
موضوع |
امتیاز شاخص های داوری |
امتیاز |
ملاک های داوری
|
|||
|
متوسط |
خوب |
عالی |
||||
|
مقاله پژوهشی |
محتوایی |
گویایی عنوان و تناسب آن با محتوا |
5 |
|
|
|
|
پیشینه نوآوری و ابتکار |
15 |
|
|
|
||
|
پاسخگویی به مساله تحقیق |
10 |
|
|
|
||
|
قدرت تجزیه و تحلیل مطالب |
15 |
|
|
|
||
|
پاسخگویی به نیاز ها و اولویت ها |
5 |
|
|
|
||
|
|
||||||
|
ساختاری |
روشنایی و بویایی چکیده و کلید واژگان |
10 |
|
|
|
|
|
انسجام و نظم منطقی مطالب |
10 |
|
|
|
||
|
رعایت اصول نگارش علمی |
10 |
|
|
|
||
|
روشی |
امانتداری ، جامعیت و اصالت علکی منابع |
10 |
|
|
|
|
|
نتیجه گییری و جمع بندی |
10 |
|
|
|
||
|
|
جمع کل |
100 |
|
|
|
|
جدول امتیازات رشته وبلاگ نویسی
|
موضوع |
امتیاز شاخص های داوری |
امتیاز |
ملاک های داوری
|
||
|
متوسط |
خوب |
عالی |
|||
|
وبلاگ نویسی |
سرعت بارگذاری و بلاگ (راهنمایی : در نظر گرفتن موارد موثر در سرعت نظیر استفاده بیش از حد کدهای جاواء و استفاده از موسیقی) تبصره: استفاده مناسب از کدهای جاوا و ابزارهای مختلف کاربردی و زیبا سازی مناسب ، دارای امتیاز مثبت است. |
5 |
|
|
|
|
طراحی (نظیر رعایت اصول گرافیکی مناسب با موضوع ، اختصاصی سازی قالب ، شمارش گر مخاطب ، استفاده درست از امکانات) |
5 |
|
|
|
|
|
قابلیت تعامل ( نظیر امکان نظر گذاری ،امکان برقراری ارتباط با نویسنده ) |
5 |
|
|
|
|
|
به روز رسانی مستمر و منظم |
5 |
|
|
|
|
|
وضعیت وبلاگ در موتور های جستجو |
5 |
|
|
|
|
|
نوآوری و خلاقیت در طراحی وبلاگ |
5 |
|
|
|
|
|
جمع امتیاز محتوا |
30 |
|
|
|
|
جدول امتیاز محتوایی رشته وبلاگ نویسی
|
موضوع |
امتیاز شاخص های داوری |
امتیاز |
ملاک های داوری |
||
|
متوسط |
خوب |
عالی |
|||
|
وبلاگ نویسی
وبلاگ نویسی |
عنوان وبلاگ ( مرتبط با جشنواره ، جذابیت ، دارا بودن معنا و پیام مناسب با محتوای وبلاگ) |
5 |
|
|
|
|
اجزا وبلاگ ( موضوع بندی مناسب مطالب ، تناسب عنوان و اجزای وبلاگ با موضوع جشنواره ) |
5 |
|
|
|
|
|
محتوای وبلاگ (نظیر ، جذابیت ، درستی ) |
10 |
|
|
|
|
|
ارجاع به منابع (درج منابع اطلاعاتی و مستندات مطالب ، استفاده مناسب از سایر منابع) |
10 |
|
|
|
|
|
سبک نوشتار (جذابیت ، شیوا و رسا بودن نوشتار ، رعایت نکات نگارشی ، املایی و دستوری و توجه به گزیده نویسی ) |
10 |
|
|
|
|
|
مخاطب سنجی (تعیین مخاطب در صفحه اصلی وبلاگ + تناسب سطح و حجم اطلاعات با مخاطب ) |
5 |
|
|
|
|
|
نوآوری و ابتکار |
5 |
|
|
|
|
|
جمع امتیاز محتوا |
50 |
|
|
|
|
جدول امتیازات رشته نرم افزار
|
موضوع |
امتیاز شاخص های داوری |
امتیاز |
امتیاز نهایی |
|
|
|
|
|||
|
نرم افزار |
عملیاتی بودن ( نظیر اجرای وظایف ، صحیح بودن نتایج ، عدم امکان دسترسی غیر مجاز) |
10 |
|
|
|
کاربر پسندی ( نظیر سادگی کار با سیستم ، کاربر پسندی ،ظاهر جذاب و زیبا ، امکان سفارشی سازی ظاهر ، گرافیک و چینش ابزارها ) |
10 |
|
||
|
کارآمدی ( نظیر سرعت پاسخ به درخواست همچون جستجو ، استفاده کاربردی از منابع ) |
10 |
|
||
|
قابلیت حمل (نظیر سادگی در انتقال نرم افزار به سیستم های دیگر، نصب آسان، هماهنگی با استاندارد، امکان جایگزینی نرم افزار به جای دیگر نرم افزار های مشابه) |
10 |
|
||
|
قابلیت اطمینان (نظیر مدیریت خطاها ، قابلیت بازیابی و امنیت و تست نفوذ) |
10 |
|
||
|
نوآوری (قابلیت ویژه) |
10 |
|
||
|
محتوایی (دقت اطلاعات ، صحت محتوا ، غنی سازی و تنوع ، استفاده و ارجاع مناسب به منابع ) |
10 |
|
||
|
جمع کل |
70 |
|
||
جدول امتیازات رشته خوشنویسی
|
موضوع |
امتیاز شاخص های داوری |
امتیاز |
ملاک های داوری |
|
||
|
متوسط |
خوب |
عالی |
|
|||
|
خوشنویسی |
انتخاب موضوع |
10 |
|
|
|
|
|
ترکیب بندی ( رعایت کرسی ، خط کشی ، خلوت و جلوت) |
10 |
|
|
|
|
|
|
کادربندی مناسب ( از نظر دید بصری ) |
10 |
|
|
|
|
|
|
قدرت دست ( اجرا ) صاحب اثر |
10 |
|
|
|
|
|
|
انتخاب رنگ مرکب با توجه به موضوع |
10 |
|
|
|
|
|
|
انتخاب کاغذ مناسب ( زمینه کاغذ )از نظر زیبا شناسی |
10 |
|
|
|
|
|
|
کیفیت اثر |
10 |
|
|
|
|
|
|
انتخاب اندازه قلم و استفاده بجا از دانگ های مختلف |
10 |
|
|
|
|
|
|
رعایت نتاسب هم خوانی حروف و کلمات |
10 |
|
|
|
|
|
|
خلاقیت در برخورد با نوشته و زمینه |
10 |
|
|
|
|
|
|
جمع کل |
100 |
|
|
|
|
|
جدول امتیازات رشته نقاشی
|
موضوع |
امتیاز شاخص های داوری |
امتیاز |
ملاک های داوری
|
||
|
متوسط |
خوب |
عالی |
|||
|
نقاشی |
ارتباط اثر با موضوع جشنواره |
15 |
|
|
|
|
ایجاد جذابیت بصری جهت جذب مخاطب |
5 |
|
|
|
|
|
تسلط هنرمند بر عناصر بصری (ترکیب بندی ، رنگ و ...) |
15 |
|
|
|
|
|
نحوه بیان جانمایه موضوع در اثر ، نزدیکی به معانی و مفاهیم |
20 |
|
|
|
|
|
ساختار زیبایی شناختی اثر |
10 |
|
|
|
|
|
ابداع و خلاقیت در موضوع و ارایه اثر |
10 |
|
|
|
|
|
استفاده از تکنیک در سبک اجرا |
10 |
|
|
|
|
|
رعایت ریتم |
10 |
|
|
|
|
|
اجرا و هماهنگی بین عناصر |
5 |
|
|
|
|
|
جمع کل |
100 |
|
|
|
|
جدول امتیازات رشته نماهنگ
|
موضوع |
امتیاز شاخص های داوری |
امتیاز |
ملاک های داوری |
|||
|
متوسط |
خوب |
عالی |
||||
|
نماهنگ |
ایده پردازی |
تم و ایده |
7 |
|
|
|
|
ارتباط با مفاهیم |
8 |
|
|
|
||
|
هماهنگی مفهومی اثر و موسیقی |
دکوپاژ |
15 |
|
|
|
|
|
موسیقی |
15 |
|
|
|
||
|
تصویر و صدا |
کیفیت تصاویر |
10 |
|
|
|
|
|
صدا |
10 |
|
|
|
||
|
فن آوری و اجرا |
استفاده از افکتهای تصویری |
10 |
|
|
|
|
|
ریتم (تمپو) |
5 |
|
|
|
||
|
نکات برجسته |
انتقال پیام |
12 |
|
|
|
|
|
خلاقیت ویژه |
8 |
|
|
|
||
|
|
جمع کل |
|
100 |
|
|
|
جدول و امتیازات رشته عکاسی
|
موضوع |
امتیاز شاخص های داوری |
امتیاز |
ملاک های داوری |
||||
|
متوسط |
خوب |
عالی |
|||||
|
عکاسی |
کیفیت مناسب و پردازش عکس |
20 |
|
|
|
||
|
ترکیب بندی صحیح و استفاده درست از عناصر بصری |
20 |
|
|
|
|||
|
خلاقین و نوآوری و نگاه متفاوت در عکاسی |
30 |
|
|
|
|||
|
به کارگیری عناصر فرهنگی ایرانی و اسلامی |
15 |
|
|
|
|||
|
رعایت اصول اولیه عکاسی |
5 |
|
|
|
|||
|
استفاده از تکنیک |
5 |
|
|
|
|||
|
پیام |
5 |
|
|
|
|||
|
جمع کل |
100 |
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
جدول امتیازات رشته فیلم کوتاه
|
موضوع |
امتیاز شاخص های داوری |
امتیاز |
ملاک های داوری
|
|||
|
متوسط |
خوب |
عالی |
||||
|
فیلم کوتاه |
فیلم نامه |
تم و ایده |
7 |
|
|
|
|
داستان |
8 |
|
|
|
||
|
شخصیت پردازی |
5 |
|
|
|
||
|
کارگردانی و بازیگری |
دکوپاژ |
15 |
|
|
|
|
|
انتخاب بازیگران و پرداخت بازی ها |
15 |
|
|
|
||
|
تصویر و صدا |
کیفیت تصاویر |
10 |
|
|
|
|
|
صدا |
5 |
|
|
|
||
|
تدوین |
تداوم |
5 |
|
|
|
|
|
ریتم ( تمپو) |
5 |
|
|
|
||
|
رعایت اصل تدوین |
3 |
|
|
|
||
|
موسیقی |
2 |
|
|
|
||
|
نکات برجسته |
انتقال پیام |
12 |
|
|
|
|
|
خلاقیت ویژه |
8 |
|
|
|
||
|
جمع کل |
|
100 |
|
|
|
|
جدول امتیازات رشته معرق و منبت
|
موضوع |
امتیاز شاخص های داوری |
امتیاز |
ملاک های داوری |
||
|
متوسط |
خوب |
عالی |
|||
|
معرق و منبت |
طراحی شامل اسلیمی و طرح های اصیل ایرانی |
20 |
|
|
|
|
انتخاب و ترکیب بندی از نظر همخوانی با رنگ و جنس و اصالت اثر |
20 |
|
|
|
|
|
هماهنگی نقش و اجرا با هویت ایرانی اسلامی |
20 |
|
|
|
|
|
خلاقیت و تکنیک مورد اجرا |
20 |
|
|
|
|
|
موضوع اثر |
20 |
|
|
|
|
|
ظرافت کار و نصب دقیق اجزا متناسب با تکنیک های هنرهای سنتی |
10 |
|
|
|
|
|
جمع کل |
110 |
|
|
|
|
جدول امتیازات رشته انیمیشن
|
موضوع |
امتیاز شاخص های داوری |
امتیاز |
ملاک های داوری
|
||
|
متوسط |
خوب |
عالی |
|||
|
انیمیشن |
نوآوری و خلاقیت در انتخاب و پرداخت موضوع |
15 |
|
|
|
|
روایت داستانی منسجم و جذاب ( طراحی شخصیت و ...) |
15 |
|
|
|
|
|
کارگردانی |
15 |
|
|
|
|
|
طراحی مناسب ( آناتومی ، ترکیب بندی ، وزن ، تعادل ، نور و سایه ) |
10 |
|
|
|
|
|
رعایت قوانینی همچون : زمان بندی فیزیکی و نمایشی (فشردگی و کشیدگی ، پیش بینی پیش حرکت یا انتظار، چیدمان تصویری انیمیشن ثانویه ،دنباله ها و حرکت لب به لب ، جذبه در کاراکترها) |
15 |
|
|
|
|
|
ریتم و حرکت تصویری |
10 |
|
|
|
|
|
صداگذاری ( موسیقی / افکت صوتی ) |
20 |
|
|
|
|
|
جمع کل |
100 |
|
|
|
|
جدول و امتیازات رشته طراحی پوستر
|
موضوع |
امتیاز شاخص های داوری |
امتیاز |
ملاک های داوری |
||
|
متوسط |
خوب |
عالی |
|||
|
پوستر |
رعایت حداثکر ابعاد پوستر طبق آئین نامه ( 70X50) اندازه کلمات (لوگو از فاصله 3 متری خوانا باشد و سایر فونت ها از فاصله یک متری) |
14 |
|
|
|
|
بهره گیری از کنتراست مناسب / ترکیب رنگ ها |
14 |
|
|
|
|
|
طراحی لوگو |
12 |
|
|
|
|
|
انطباق با موضوع جشنواره |
16 |
|
|
|
|
|
تایپوگرافی ( از سبک های طراحی پوستر ) |
10 |
|
|
|
|
|
فرم و تکنیک |
10 |
|
|
|
|
|
نوآوری و خلاقیت |
12 |
|
|
|
|
|
استفاده از عناصر مناسب و میزان انتقال مفهوم/ پویایی و ایجاز |
12 |
|
|
|
|
|
جمع کل |
100 |
|
|
|
|
جدول امتیاز رشته تذهیب
|
موضوع |
امتیاز شاخص های داوری |
امتیاز |
ملاک های داوری |
||||
|
متوسط |
خوب |
عالی |
|||||
|
تذهیب |
طراحی |
20 |
|
|
|
||
|
استفاده از رنگ های ناب سنتی و تناسب رنگ |
20 |
|
|
|
|||
|
اجرای خوب |
20 |
|
|
|
|||
|
خلاقیت و نوآوری در اثر با توجه به اصول و مبانی آن |
20 |
|
|
|
|||
|
ترکیب بندی |
10 |
|
|
|
|||
|
تکنیک مورد استفاده |
10 |
|
|
|
|||
|
جمع کل |
100 |
|
|
|
|||
جدول امتیاز بندی رشته شعر
|
موضوع |
امتیاز شاخص های داوری |
امتیاز |
ملاک های داوری |
||
|
متوسط |
خوب |
عالی |
|||
|
شعر |
ساختار درست قالب ( وزن عروضی ، قافیه ، آهنگ و ...) |
20 |
|
|
|
|
زبان شعر ( گزینش واژگان ، ایجاد بافت همگون واژه ها ، سلامت زبان و رسایی ) |
20 |
|
|
|
|
|
زیبا شناختی ( زیبایی و به کار گیری صور خیال ، آرایه های ادبی ، موسیقی کلمه و کلام و ...) |
20 |
|
|
|
|
|
نوآوری و مضمون سازی ( وحدت ، هماهنگی مضمون ، محتوا ، فرم ، خلاقیت و ...) |
10 |
|
|
|
|
|
عاطفه (شگرد بروز هیجانات و احساسات مخاطب ) |
10 |
|
|
|
|
|
ماندگاری و پایندگی |
10 |
|
|
|
|
|
تاثیر پذیری از قرآن و عترت ( به کار گیری عناصر و سمبل های قرآنی و ...) |
7 |
|
|
|
|
|
اندیشه و پختگی در سیر شعر |
3 |
|
|
|
|
|
جمع کل |
100 |
|
|
|
|
جدول امتیازات رشته فیلم نامه نویسی و نمایشنامه نویسی
|
موضوع |
امتیاز شاخص های داوری |
امتیاز |
امتیاز نهایی |
|
|
|||
|
نمایشنامه نویسی و فیلم نامه نویسی |
موضوع ، مضمون و اندیشه ( باور پذیری ، ابتکار در موضوع ، اهمیت موضوع و سوژه ، پرهز از شعار زدگی ) |
10 |
|
|
شخصیت پردازی |
10 |
|
|
|
ساختار دراماتیک |
5 |
|
|
|
قابلیت اجرایی |
10 |
|
|
|
دیالوگ پردازی |
10 |
|
|
|
زبان نمایشی |
5 |
|
|
|
خلاقیت و نوآوری |
10 |
|
|
|
ویژگی های شاخص اثر |
10 |
|
|
|
اولویت های جشنواره و تاثیرگذاری آن |
5 |
|
|
|
مناسب بودن ساختار |
10 |
|
|
|
موفقیت در موقعیت پردازی |
5 |
|
|
|
نظر ویژه داور |
10 |
|
|
|
جمع کل |
100 |
|
جدول امتیازات رشته داستان نویسی
|
موضوع |
امتیاز شاخص های داوری |
امتیاز |
ملاک های داوری |
||
|
متوسط |
خوب |
عالی |
|||
|
داستان نویسی
|
موضوع ، تم ( توجه به آموزه ها و مبانی قران و عترت ) |
5 |
|
|
|
|
ابداع در موضوع |
5 |
|
|
|
|
|
طرح یا پی رنگ ( نقشه یا چهارچوب داستان ) |
10 |
|
|
|
|
|
روانی و سایی قلم |
5 |
|
|
|
|
|
آغاز مناسب (شروع ) |
5 |
|
|
|
|
|
شخصیت پردازی |
10 |
|
|
|
|
|
گفتگو |
10 |
|
|
|
|
|
زاویه دید ( روایت داستان ) |
10 |
|
|
|
|
|
حوادث (کشمکش و تعلیق ، اوج داستان ، پایان بندی ) |
10 |
|
|
|
|
|
لحن داستان |
10 |
|
|
|
|
|
فضا سازی (وحدت سه گانه زمان ، مکان و صحنه ) |
5 |
|
|
|
|
|
پرداخت |
5 |
|
|
|
|
|
زبان در داستان های زبان مند و نشان دادن در داستان های تصویر گرا
|
5 |
|
|
|
|
|
استفاده از تکنیک |
5 |
|
|
|
|
|
جمع کل |
100 |
|
|
|
|
فایل جدول امتیازبندی رشته ها